Vi skal holde en god tone – også når det ikke går, som vi havde forventet.
Hos os vil vil gøre rigtig meget for at give god kundeservice. Desværre sker der fejl fra tid til anden, og når det sker, så vil vi så gerne have lov til at rette disse.
Men når tingene spidser til, så skal vi stadig kunne tale godt sammen.
Og lige som der bliver stillet krav til os, så har vi også nogle ønsker til vores kunder:
- Du må gerne være sur og skuffet over os, men giv os en chance til at rette op, når der er sket en fejl eller en pakke er blevet væk
- Grimt sprog tolereres ikke
- Nedladende sprog vil ikke blive mødt med største entusiasme
- Stil os ikke overfor urimelige krav
Og vi vil gerne henlede opmærksomheden på:
- at ved “trussel” om en dårlig anmeldelse hos 3. part (f.eks. trustpilot), vil det øjeblikkeligt demotivere kundeservicemedarbejderen og indskrænke de ressourcer, vi har lyst til at anvende på sagen
Og så må vi bare indrømme, at det ikke er alle, der skal handle hos os. Der er ikke nogen grund til at blodtrykket stiger hos kunden og kundeservicemedarbejderen går nedtrykket på fyraften. Så vil vi hellere bede om, at man handler hos konkurrenten 😉